dinsdag 4 augustus 2015

Gedachten/Thoughts

De gedachte ‘ik ben niet genoeg’ hangt samen met een hele rits onbewuste aannamen. Eckhart Tolle zegt hierover: Andere onbewuste gedachten volgen: ik moet een rol spelen om te krijgen wat ik nodig heb, om mezelf te zijn; ik moet meer hebben zodat ik meer kan zijn. Maar je kunt niet meer zijn dan je bent omdat je onder je fysieke en psychische vorm 1 bent met het leven zelf , 1 met Zijn. In vorm ben je altijd inferieur aan sommige mensen en dat zal altijd zo blijven. Maar in wezen ben je niet beter of minder dan iemand anders’ We ademen allemaal de zelfde lucht in, worden allemaal gevoed door dezelfde natuur en beschenen door hetzelfde zonlicht. Misschien dat we daarbij eens wat meer stil moeten blijven staan – vooral op momenten dat we ons weer eens dreigen te vergapen aan de prestaties of bezittingen van anderen.

The thought "I'm not enough" depends on a whole series of unconscious assumptions. Eckhart Tolle says: Other unconscious thoughts follow: I have to play a role in order to get what I need to be myself; I need more so I can be more. But you cannot be more than you are because you're under physical and mental shape one with life itself, one with Being. In form, you are always inferior to some people and will always remain so. But essentially you are not better or worse than anyone else 'We all breathe the same air, are fed by the same nature and illuminated by the same sunlight. Maybe we should stand still more by that thought - especially at times when we marvel once again threaten of performance or possessions of others.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten