dinsdag 12 januari 2016

Aannames

Aannames binden ons aan het verleden, verduisteren de toekomst,beperken ons gevoel van wat mogelijk is en bannen vreugde uit. 

De aannames waarop ik doel zijn de talloze conclusies,interpretaties,ideeën en gedachten die we hebben over wie we zijn en wat er met ons gebeurt. Vele van mijn vrienden en ikzelf  zijn onze baan kwijt geraakt bij V&D. Als je nu gaat  solliciteren en je krijg bijvoorbeeld een email waarin staat dat je bent afgewezen voor een baan. Ga dan alstublieft niet denken: Het heeft helemaal geen zin om op dit soort banen te reageren, want ik word toch niet uitgekozen. Ik heb gefaald. Ik ben niet goed genoeg. Het komt nooit goed met mij. Ik zal altijd ongelukkig blijven. Omdat ik een mislukkeling ben, zullen mijn vrienden mij uitlachen en uiteindelijk verlaten. Dan ben ik alleen en ik zal altijd alleen blijven.
Maar het enige wat er in werkelijkheid is gebeurd, is dat je bent afgewezen voor een bepaalde baan. De rest leg je er zelf bovenop en daarmee vergroot je je eigen misère.
Het is een grote stap voorwaarts als je je ervan bewust bent dat je aannames de zaken nodeloos erger maken en je er vraagtekens bij kunt zetten. Hierdoor verruim je je perspectief en maak je het jezelf een stuk makkelijker. En vind je door zo niet zo te denken wel de juiste baan die bij je past.

Liefs
Christel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten