zaterdag 9 maart 2013

Lief voor jezelf / be kind to yourself


Soms beloof je jezelf in alle enthousiasme te veel. Ik ga heerlijk elke dag mediteren, Ik ga nu echt afvallen en het blijft eraf... Ik ga....
Niet doen, want elke keer als het niet lukt, dan gaat er een stukje van je zelfvertrouwen eraan.

Wat je beter kan doen is.... Ik ga deze week 3 of 4 dagen mediteren en een week lang een dieet volgen. Hou het die dagen dan ook vol en geef jezelf ook een dagje vrij. Maar maak het niet te bont natuurlijk, afhankelijk van het onderwerp, zou je stoppen met roken werkt een dagje vrij natuurlijk niet.

Ken jezelf en probeer je grenzen stukje bij beetje te verleggen, verwaarloos je lichaam niet je hebt er maar een. Deze les geldt ook voor mij, ik heb mijzelf tot het uiterste gedreven deze weken en betaal nu ook de tol daarvan.

Dus elke dag dat het lukt, groeit je zelfvertrouwen en dat heb je hard nodig om het vol te houden.
Evenwicht en realiteitszin dat zijn de bouwstenen waarmee je het zelfvertrouwen opbouwt dat je nodig hebt om door te gaan.

 
Sometimes promise that you make to yourself in all enthusiasm are too much. I go and meditate every day, I am going to lose weight and it stays off. .. I am going to....
Don't do that, because every time you fail, then a piece of your confidence breaks off.

What you can do better is this. ... I'm going to meditate 3 or 4 days this week and a will do the diet for 1 week. Do that with your full convenes but give yourself a day off. But it depends of course, the subject
off course when you are trying to stop
smoking you cannot take a day off.

Know yourself and try to push your boundaries bit by bit, do not neglect your body you have only have one. This lesson also applies to me; I have driven myself to the extreme these weeks and now pay the price off that.

So every day that it works, your confidence grows and that is what you need to sustained.
Balance and realism that are the building blocks that built up the confidence that you need to continue


Christel
www.senyen.nl


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten