maandag 20 mei 2013

Ik ben compleet zoals ik ben/ I am whole as I am

Kun je worden wie je bent??? Dat lijkt paradoxaal. Want als je kunt zijn wie je bent, zou je dan ook kunnen ont-worden wie je bent. 
In dat geval zou je op ieder moment weer een ander kunnen worden, een kameleon met onnoemelijk veel gezichten en identiteiten. voor je persona, het masker waarachter je je in het dagelijks leven verschuilt, zou dat misschien nog kunnen gelden, maar niet voor je essentie of het zelf.
Door de bril van het zelf bekeken, kunnen alle zelfhulpboeken of methodes tot zelf verbetering direct de prullenbak in.
Volgens Robert Powell zul je je dan van het volgende gewaarworden: Ik hoef geen enkele beweging in de richting van een doel te maken dat door tijd en ruimte van het hier en nu gescheiden is.
Ik besef dat ik altijd al bevrijd ben en altijd was, omdat mijn vrijheid door niets anders is beperkt dan door mijn gedachten. Aangezien ik mijzelf volledig heb aanvaard zoals ik ben, hoef ik geen vinger uit te steken om ergens te komen.... Het is een zijnstoestand waarin ik een ben met de bron.


Can you be who you are?? This seems paradoxical. Because if you can be who you are, could you also on-be who you are.
In that case, you can be at any time someone els  a chameleon with innumerable faces and identities. for your persona, the mask which you hides behind  in your everyday life, would perhaps be true, but not for your essence or self.
Viewed through the lens the self, all self-help books or methods of self-improvement can directly be tossed in the trash.
According to Robert Powell you will then be aware of the following: I do not have to make any movement toward a goal through time and space of the here and now separated.
I realize I've always been free and always was, because my freedom is limited by nothing other than my thoughts. Since I have accepted who I am, I do not have lift a finger  to get somewhere .... It is a being state in which I am one with the source.


Christel
www.senyen.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten