zondag 30 juni 2013

Met een beperking geen toekomst?

Ik had afgelopen vrijdag een bijeenkomst van het blad Soulvability waarvoor ik sinds kort schrijf.
Lopend naar de strandtent in Den Haag komen mijn vriend en ik aan bij Pier 32 de strandtent waar de borrel en de BBQ werden  gegeven.
Aan het eind van het terras zie ik 2 heren zitten en in mijn ogen een meisje, lopend naar de heren denk ik, grappig dat zal een dochter zijn van een van de heren.
Maar niets is minder waar, ik die altijd dacht geen oordeel te hebben over iemand had voordat ik nog maar een woord met haar had gesproken haar al een label opgeplakt.
Aangekomen bij de heren kom ik er dus achter dat zij ook een blogger is een blogger met heel veel te vertellen.
Hi zegt ze mijn naam is Sarah, Sarah Morton, na wat heen en weer geklets met de heren kom ik met haar in gesprek.
Zo verteld zij mij dat ze autistisch is en dat het lastig is maar geen probleem en dat ze schrijft, niet alleen als blogger nee als schrijver, het schrijver van boeken.
Autobiografisch, of in romanvorm geschreven, en uit een grote boodschappentas komen 5 dikke pillen van boeken, die heb ik geschreven, je kunt ze kopen in de boekenwinkels of op internet.
Maar als je er een wil kopen dan kan ik je wel een vriendenkortingen geven hoor.... Diep onder de indruk pak ik de boeken aan en begin met lezen van de inleidingen.
Wat een talent.... Ja, zegt ze de illustraties heb ik zelf bedacht en sommige ook getekend.
Ik wou graag kinderverzorgster worden maar toen ze op mijn stage er achter kwamen dat ik autistisch ben hebben ze mij weggestuurd, het zou te gevaarlijk zijn voor de kinderen.
Wanneer ze daarna is gaan schrijven is, mij ontschoten maar voor dat ik verder kon denken verteld ze:
“ ik geef lezingen ik voel het mijn levenstaak om andere mensen die klem zit, een stem te geven”. Door het hele land geef ik lezingen en interviews, om mensen bewust te maken en mijn inzichten te verspreiden.
Dus Sarah sorry, sorry dat ook ik voor je te hebben gesproken al een label had opgeplakt, ook ik ben nog steeds lerende. Daarom schrijf ik deze blog om iedereen met of zonder beperking kennis te laten maken met jou en ze te laten zien dat ze altijd iets van hun leven kunnen maken, beperking of niet.
 Laat je inspireren door Sarah.

In liefde Christel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten