maandag 8 oktober 2012

Geniet van het leven

  De enige ware weg is dat je van je leven geniet.    
Kan het werkelijk zo simpel zijn dat van je leven genieten het enige is wat ons te doen. 
Daar kan ik mijzelf helemaal in vinden, men geniet niet meer, het is maar haasten, haasten, meer, meer, en dan heb je meer en geniet je er dan van?? of ben je al weer op naar het volgende, waarom wil je het dan?? voor de heb?Ik heb daar mijzelf eens verder in verdiept en toen kwam ik op een zenmaster uit die zei, het doel is niet het genieten maar het doel is de weg ernaartoe. 
Dus terugkomend op de zenmaster we zouden moeten genieten van alles wat we doen.
In dat doen zit natuurlijk wel een keuze gesloten.
Het onderliggende idee is dat ons handelen andere of onszelf geen schade toebrengt.
Werkelijk genieten kunnen we pas als ons geweten niet op de achtergrond aan het protesteren is.
Leven volgens deze filosofie lijkt wel een heel gemakkelijk antwoord op de vraag hoe wij ons leven kunnen leven. 
Is het inderdaad zo simpel, ja het  is inderdaad zo simpel, ik ben mijzelf er in aan het trainen om van het leven te genieten, en ik moet zeggen het geeft mij veel meer plezier in hoe ik leef. 
Dus wie zich tot deze blog aangetrokken voelt, probeer het zelf ook, wie weet vind jij het ook zo simpel.

Christel.
www.senyen.nl

        

1 opmerking: