woensdag 10 oktober 2012

verwarring

Hoe vaak denk je niet: hier snap ik niets van??
Het overkomt mij dagelijks, terwijl ik de krant las of ik kijkt TV.
Of ik wordt weer eens met de feiten op mijn neus gedrukt
dat ik iets toch totaal verkeerd heb ingeschat.
Je dacht dat je het begreep, maar ja mijn vader zei altijd.. je moet niet denken je moet zeker weten...
Maar dan ineens lijkt al je zekerheid weggevaagd.
Maar begreep ik even daarvoor dan wel hoe het allemaal in elkaar zat.
Wist ik toen wel alles van Politiek of wat dan ook.
Dacht ik even daarvoor de toekomst feilloos voorspellen... Natuurlijk niet!!
Het waren niet anders dan mijn persoonlijke ideeën.
En als die dan inderdaad persoonlijk blijken te zijn ontstaat de verwarring.
Nadenkend over de vraag waarom ik ooit dacht dat ik het allemaal snapte, zou in dit
geval heel verhelderend kunnen werken.
Als ik dat kan, heb ik de bron van verwarring meteen bij de staart gepakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten